Besök och nyfikna katter

Igår hade jag besök av Mirja och lille L. Det var roligt! Jag är fortfarande lite försiktig runt barn (speciellt bebisar), men jag är inte lika vettskrämd som tidigare faktiskt. Börjar kännas lite mer naturligt, vilket gör mig glad. Är kanske bra om man inte blir livrädd om man själv får barn....fast det kanske man blir ändå? Alltså inte rädd för barnet, utan rädd för barnets skull. Tetris och Yatzy var nyfikna på lillen. Tetris nosade lite på håll medan Yatzy nosade direkt på handen och troligen kittlade eller skrämde L. Hans ögon blev så stora men jag vet inte om han var rädd eller fascinerad. Väldigt fina ögon har han i alla fall. Jag fick inte se dem första gången jag såg honom för då sov han hela tiden.

Robin var på julbord genom jobbet så när jag blev själv passade jag på att laga fisk till middag. Robin gillar varken fisk eller skaldjur och tycker även att det kan lukta illa, så då passar jag oftast på om han jobbar sent eller är borta. Vet själv hur det kan vara med mat man inte gillar. Fast jag har ganska tur...potatis luktar inte så mycket. Jepp, jag avskyr potatis. Har på senare tid även börjat avsky strips som jag tidigare gillat. Enda jag gillar är moset på Kocki-kiosken, men det är väl inte så mycket potatis?

Efter middagen blev det till att röra på sig. Vi hade slut på bröd och jag hade dessutom fått en avi om ett paket. Hade ingen aning om vad det var, men det visade sig vara dvd's från Amazon.com som kom väldigt mycket tidigare än beräknat. Sådant gillas! Så nu är min Hulken-serie komplett och jag har dessutom filmen "The Last Sin Eater" att se någon dag. Vill gärna läsa boken också.


Framsidan på The Last Sin Eater.

Kommentera här: