Hårvård och mat

Var med syrran och klippte mig idag, fast bara topparna. Försöker spara ut håret och nu är det äntligen inne på "långt"-sidan, ni vet när man bläddrar i hårtidningar så finns det ofta sidor för kort hår, sidor för mellanlångt hår och sidor för långt hår. Men längre ska jag försöka få det. När vi kom tillbaka till Arvika så hade någon snott parkeringsplatsen. Något störande eftersom parkeringsplatsen ingår i syrrans och Hugos hyra.




När jag kom hem satte jag igång med maten direkt. Blev pizzabullar till kvällsmat för mig, Robin och Stefan (Robins systerson). Gott!

Härliga pizzabullar.

Recept Pizzabullar (med ändringar á lá Tess)
5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 dl flytande margarin
1,2 dl mjölk
Passerade tomater
En halv riven lök
2 skivor ananas, hackad
Ett paket skinka (ej ekonomipack d.v.s.)
Valfritt med Oregano

1. Sätt ugnen på 175 grader. Lägg bakplåtspapper på en plåt. Sikta mjöl och bakpulver i en skål (hehe...låter väldigt roligt. Baktermer är inte så välkänt för mig så om någon delar min okunskap så innebär sikta att man skakar skålen så att mjölet och bakpulvret blandas.) Blanda smöret med mjölet med hjälp av fingrarna tills degen är jämn och smulig. Tillsätt mjölken och blanda tills degen är fin. Vid behov tillsätt mer mjölk. Stjälp upp på ett mjölat bakplåtspapper och knåda ut till en "korv".
2. Kavla sedan ut degen tills den täcker ett bakplåtspapper på ett ungefär. Bred ut de passerade tomaterna (valfri mängd) och lämna en kant på ca 1 cm.
3. Blanda lök, ananas, skinka, ost och oregano (detta brukar jag göra dagen före i en bunke för jag har märkt att det får mer smak då). Sprid ut jämnt över de passerade tomaterna. Ta bakplåtspapperet till hjälp och rulla ihop degen.
4. Använd en vass kniv och skär rullen i valfritt antal skivor (jag brukar göra dem mellan 1,5-2,5 cm tjocka). Placera dem med snittytan nedåt och ha i ugnen i 20 minuter eller tills de är gyllenbruna.
Smaklig måltid!

Kommentarer:

1 Tess:

Det löste sig med parkeringsplatsen. Var ett ärligt misstag. Personen med parkeringen bredvid hade bara missat att åka en plats längre.

Kommentera här: