Soloresa Norge juli: Byvandring Rjukan

Vädret var rätt så ostadigt så jag bestämde mig för att göra en tur till Rjukan istället. Passade på att köpa en sladd som behövdes till husvagnen och sedan kom jag äntligen in på butiken Mina's kreative hjørne (som jag följt på instagram i flera år). Efter det höll vädret en stund så jag gjorde en byvandring och tog några geocacher. Det är så mysigt i denna by!
 
Det fanns parkering nära torget.
 
 Mysiga gator!
 
 Yey! Äntligen kom jag hit! Så mysig butik! Ett måste för de som handarbetar (särskilt stickning).
 
 På den toppen var jag dagen innan. Skipsfjell.
 
 Det som blänker högt däruppe är Solspeilet. Det besökte jag ifjol. Det var den vandringen som var den mest krävande jag nånsin gått nedför. Resulterade i blå stortånaglar... Men nu är naglarna ok och jag är ändå glad att jag gjort det!
 
 Fin stig längs med vattnet i Rjukan.
 
 Gick inte hela rutten denna dag.
 
 Gick till Knut Hauglands bro. Två geocacher denna dag!
 
 Det började mulna på.
 
 Härifrån var det nära till bilen så jag hann precis innan regnet kom.

Kommentera här: