Soloresa till Norge igen - dag 2 (många bilder)

Dags att vandra (16 september)! Jag hade sett ut en geocache som jag haft ögonen på några år. Idag skulle den hittas! Enligt kartan var det brant stigning och oledat en del av vägen till cachen. Ingen hade tagit den sedan maj ifjol.

Jag parkerade bilen nere vid Bonsvatn och begav mig uppåt, uppåt och uppåt. På några ställen fick jag gå runt sankmark, medan det på andra ställen gick att gå rakt över. När jag kom fram så hittades cachen lätt med hjälp av ledtråden, sedan vände jag mig om och blev andlös över utsikten. Så otroligt vackert! Höstfärgerna hade börjat komma och jag satt på toppen och bara njöt! Så plötsligt...landade en nässelfjäril på min ryggsäck. Där satt den och kämpade lite mot vinden. Så vacker! Och den blev verkligen det där extra plusset för dagen. Jag var den tionde som hittat cachen sedan den lades ut 2011. Det kändes också kul!

Resten av dagen blev lugn. Slappa i husvagnen, fixa med lite mat, kolla på Dr. Quinn på dvd... Vila ut inför nästa dag.

Lite förvånande hur blött det kunde vara trots att jag var en bit upp.

På vägen upp vände jag mig om då och då för att ta in allt. Till vänster ser ni Bonsnos som jag gick upp på senast och bakom den är Gaustatoppen.

Bonsvatn långt där nere.

Härliga färger!

Enda som hördes var vinden och någon större fågel som trotsade den. Det blåste ganska mycket, men konstigt nog blåste det värre nere vid campingen.

Hittade den!

Jag snurrade ett varv där jag stod och det blev dessa följande bilder.

Närmare bild på de två topparna Bonsnos och Gaustatoppen.