Resan till Island sommaren 2024 (19 juni)

Vi tog en lugn förmiddag och åkte sedan till Sky Lagoon där vi bokat tid för bad. Utsidan såg diskret och liten ut, men när vi kom in var det väldigt fint! Stora omklädningsrum och duschar med dörrar. Bassängen var mysig! Först gick man mellan höga klippar och så kom man ut och såg infinity-delen med vacker utsikt över havet. Varmt och skönt var det också! Connor och jag tog en tur in under ett vattenfall och undersökte stället ordentligt. Vi hade bara bokat det "enkla" paketet med inträde. Det fanns andra paket där man fick tillgång till en "spa-ritual" och liknande. Men jag tyckte det "enkla" paketet var dyrt nog. Trots högt pris så var det ändå värt att uppleva!
 
Connor hade ställt in siktet på Subway efter badet och jag lyckades hitta ett ställe inte så långt därifrån. Vi hade fortfarande bilen så det var lätt att ta sig hit och dit. Väldigt tajt parkering där bara! Efter att vi ätit hade en bil parkerat fult på andra sidan vägen så en liten lastbil bredvid oss tog sig inte ut. Så det blev mitt uppdrag att göra plats. Hade jag haft vår bil hade det nog inte gått, men hyrbilen hade mycket bättre reaktion på styrningen så det gick bra!
 
När vi parkerat bilen nära vårt boende blev det en sväng i centrum. Vi hittade många väggmålningar och jag letade geocache. På ett ställe såg jag ett par damer som betedde sig lite suspekt så jag närmade mig en och bara "geocache". Yes, kom det tillbaka. Och då kunde jag hinta om var den var då jag redan hittat den. Så kul att hitta andra utövare av denna hobby! Sedan testade Connor och jag den isländska korv med bröd. Jag tog ALLT på den för att testa, men måste säga att majonnäs inte är min grej på korv... huh... På kvällen lämnade vi tillbaka bilen så vi skulle slippa att ha en tid att passa nästa morgon.
 
Entrén till Sky Lagoon.
 
 Till poolen.
 
 Mysigt!
 
 
Infinity-pool. Härligt med den svalkande uteluften!
 
 Geocaching!
 
 Och väggmålningar!
 
 Centrum.
 
Färggranna byggnader här och där.
 
 
Så söt!
 
 På en närbutik.
 
 Hot dogs.
 
 
Hittade pynt för mig i en butik.

Kommentera här: