Resan till Island sommaren 2024 (17 juni)

Vi reste till Island på deras nationaldag! Det var inte planerat då jag inte hade koll på det när jag bokade, utan fick veta det lite senare. Det var jag, Connor, syrran och pappa. Vi blev bjudna på en sorts sockerkaka med karamellfrosting på flyget från Gardermoen till Keflavik för nationaldagens firande. När vi landat tog vi bussen in mot centrum och sedan bytte vi till en mindre buss för resa ända till vårt boende som var Pavi Guesthouse. Ett lite enklare boende med självhushåll. På rummet hade vi eget badrum och kylskåp. En våning under oss låg köket.
 
Efter att vi kommit in på rummet begav jag mig ut på jakt efter mat till främst Connor och fick tag på pizza. Om ni läst något tidigare reseinlägg här så kanske ni minns att jag vill testa pizza i alla nya länder jag besöker. Så här blev det så redan på första dagen. Efter lite mat tog vi oss till en närliggande matbutik som hette Bonus, där vi handlade grejer till frukost, mellanmål och kvällsmat. Den aktiviteten räckte för den dagen efter resandet. Det blev inte många bilder denna dag heller.
 
Här har de båda herrarna sträckt ut lite på sina sängar. Syrran fick offra sig och ta överslafen.
 
 Pizzan var helt ok! Devito's Pizza hette stället.
 
 Vad vi såg från vårt fönster.

Kommentera här: