Soloresa Norge juli: En tur upp på Skipsfjell

Dagen efter att jag kom till husvagnen bestämde jag mig för en tur upp på Skipsfjell för att ta en geocache där. Det var fint väder så en fjälltur passade bra. Det var fortfarande rörigt vid hytteområdet vid Gaustablikk då bygget inte är riktigt klart. Där jag fick ifjol var borta, men en trevlig norrman pekade ut rätt riktning åt mig så jag kom genom.
 
Jag började gå leden Skipsfjell runt tills jag kom på "baksidan" av toppen. Där gick en mindre stig uppåt. Jag hittade geocachen vid toppen och tog sedan en genväg ner via slalombacken. Uppe på toppen hade man en fantastisk vy över Gaustatoppen och Rjukan. Det är fantastiskt hur landskapet är format!
 
Redan vid Gaustablikk tronar Gaustatoppen över en.
 
 Utsikten åt motsatt håll var inte dålig den heller <3
 
 
En blomma jag blir glad av att se. Växer rikligt på fjällen i trakten.
 
 
 
Rjukan.
 
 Där nere vid Gaustablikk Fjellresort parkerade jag bilen. I området finns många aktivitetsmöjligheter utöver vandring. Discgolf, minigolf, sup, båt, bastu, restauranger, sportbutik, hotell, mountainbike etc. (Ej sponsring.)
 
 Geocache.
 
 Väldigt stor.
 
 Det fanns flera skidliftar upp till denna topp.
 
 

Kommentera här: