Soloresa Norge augusti - översvämning

20 augusti var det dags för en soloresa till husvagnen igen. Precis innan var det kaos i Norge med översvämningar, oframkomliga vägar, en förstörd damm vid ett kraftverk etc. Det var fortfarande översvämning när jag åkte, men det hade börjat sjunka. I Mjøndalen var det mest synligt. Gångvägen längs Drammenälven var helt borta och det var inte långt kvar till bilvägen heller. Tuddal-trakten var förskonad från detta, men det hade kommit en del regn där också. Därför gick det inte att ta sig till stranden för det var helt översvämmat. Uppe på fjället där jag gjorde mina vandringsturer var det dock inget sådant.
 
Det här är vanligtvis en stig till stranden.
 
 Det gick inte att gå vid sidan av stigen heller. Det syns inte på bilden då det höga gräset täcker, men det var översvämning där också.
 
 En del vatten i älven.
 
 Mys på kvällen med en av mina favoritserier - Healer. Finns kanske kvar på Netflix och jag rekommenderar den!

Kommentera här: