Finlandsresa 27 juni-2 juli: Dag 2 och 3

Andra dagen började med en tur till en discgolfbana och butik i utkanten av Skellefteå. Robin shoppade en del och tyckte det var kul att känna igen flera av ställena från Youtube-videor som Latitude 64 lägger upp. Sedan bar det vidare norråt och vi nådde gränsen ungefär vid lunchtid. Haparanda och Torneå, på varsin sida. Jag tog min första geocache i Finland!
 
Sedan bar det iväg söderut. Det var tyvärr en väldigt tråkig väg att köra. Platt, rakt, några bebodda områden annars rätt så öde. Vi stannade på en rastplats som nog blivit övergiven för det kändes som att stiga in i ett skräckspel. Helt övervuxet överallt och toaletterna ska vi inte prata om... Klockan blev en timme mer när vi körde in i Finland också, så det blev kvällen fort. Vi kom fram rätt så sent till Vasa där vi bokat en lägenhet för två nätter. Den var jättefin, när vi väl kom in i den...hahaha... Det var inget dörrhandtag på utsidan, men vi listade ut det.
 
Vid lunchtid dagen därpå åkte vi lite mer söderut, mot Närpes. Min och Connors släkt bor både i Närpes och utanför i Norrnäs. Vädret var fantastiskt och vi hade turen att träffa hela släkten! Inte för att den är stor. 4 personer + en ingift. Connor hade träffat en av släktingarna förut när hon var i Sverige på besök, men de andra var nya. Det var så kul att få se alla och pratas vid! Senast jag var till dem i Finland var 2002. På vägen tillbaka till lägenheten i Vasa stannade vi vid havet en kort stund. En riktigt fin dag!
 
Sista biten innan Finland.
 
 I Sverige och Finland samtidigt.
 
Lägenheten.
 
Riktigt fräsch!
 
Stor balkong!
 
Köket. Hittade denna via Booking.com. DP Apartments Vaasa.
 
 Pizzan i Finland....inte i min smak. Och de hade inte kebabsås.
 
 Utsikten från balkongen.
 
 Söt katt hos släkten.
 
 Se så vackert!

Syns kanske inte så bra, men en förändring från sist var att det var många vindkraftverk. Var inte ett enda när jag var där 2002.
 
En vik vid havet.
 
 Finsk kycklingsallad var inte heller som jag är van, men den var god! Och det var nån sås till!

Kommentera här: