Solotur till Karlstad

Syftet med resan till Karlstad var mammografi, men när jag ändå åkt så långt så vill jag få ut mer av dagen. Därför blev det en tur in till centrum också för lite handlande samt Hitta Ut. Jag gick en lagom rundtur från biblioteket via Sandgrundsudden, Sundstatjärn, Gubbholmen och tillbaka. Gubbholmen har jag velat besöka och den var riktigt fin! I och med det vackra vädret var det mycket folk där. Några som till och med vågade bada i Klarälven redan...brrr... Trots att promenaden kändes alldeles lagom för dagen så fick jag väldigt ont i höften efteråt. Men det kom som tur var efter att jag kommit hem. Trots detta var det en skön dag överlag (själva mammografin är ju inte skön då). Kul att ha möjlighet att se sig omkring!
 
Klarälven bidrar mycket till Karlstads skönhet. Men nu hoppar jag i förväg...
 
Dagen började vid Centralsjukhuset och ett nytt parkeringshus. Fick köra genom en byggarbetsplats och sedan upp någon våning för att hitta en ledig plats. Blir nog jättebra när allt är färdigt!
 
 Besöket på sjukhuset gick snabbt och efter en lättare lunch och handlande blev det Hitta Ut. Förra gången jag var på mammografi var jag till statyn av Sven-Erik Magnusson och nu blev det repris för en stolpe fanns där.
 
Turen gick förbi en kyrkogård som hade helt fantastiska blommande träd.
 
 Och en ekorre <3
 
Änden av Gubbholmen. Står här mellan bilvägen och järnvägen.
 
Gubbholmen.
 
 Från bron från Gubbholmen in mot centrum kunde man se denna vackra väggmålning.

Kommentera här: