Stockholmsresa för mor och son

När Connor och jag var till Stockholm för fotbollsmatch så hann vi såklart med en del annat också. Samt att vi bodde på ett riktigt mysigt hotell! Jag gillar när de renoverar med hänsyn till det gamla som redan finns som de gjort med detta hotell. Best Western Hotel Bentleys heter det och rekommenderas av oss! Deras frukostbuffé var toppen! Den godaste äggröran jag nån gång ätit <3 Hotellet låg precis bredvid butiken Beyond Retro så där passade jag på att kolla medan Connor chillade på hotellrummet.
 
Annars gick vi en del på Drottninggatan och i Gamla stan. Sci-fi bokhandeln besöktes och även Bengans. Men Connor är inte så mycket för butiker så vi kollade mest runt. Dagen för hemresa var vi till Dirty Coco för att Connor ville testa bobatea. Riktigt mysigt ställe! Vi hade gott om tid innan tåget gick så vi hann även till Naturhistoriska Riksmuséet (Connors önskemål när jag frågade honom vad han ville sysselsätta sig med ett par timmar). Mycket folk där!
 
Gamla Brogatan. En av mina favoritgator i Stockholm.
 
 Lobbyn på vårt hotell.
 
 Entrén från insidan. Otroligt fint med färgat glas! Connor är redo för fotboll!
 
Vi mötte en eller flera familjer med gäss. Så söta <3
 
 Mysig butik med flera våningsplan i en äldre byggnad.
 
 Fanns både sött och matigt här.
 
Inredningen var over the top, men på ett underbart sätt!
 
 Enda bilden jag tog på Naturhistoriska för Connor och jag var upptagna med att prata om allt vi såg.

Kommentera här: