Sett filmen Annihilation (2018)

Spoilers förekommer!
 
En biolog (Natalie Portman) ger sig ut på ett uppdrag till ett område där naturens lagar inte längre gäller, på jakt efter sin försvunne make.
 
Med en ganska så "normal" början av filmen så blir den gradvis konstigare. Till slut känner jag att jag måste koppla bort den logiska biten av min hjärna för att ens kunna smälta det som pågår i filmen. I det stora hela är det endast den uppdelade storylinen som jag ogillar. För övrigt känns filmen välspelad, intressant, bitvis skrämmande och med bra effekter. En björn som dyker upp i filmen ger mig kalla kårar längs ryggraden. Ser ni filmen så kommer ni förstå vilken björn. En grotta påminner lite om H.R. Gigers fantasifulla stil. Dansen i slutet är riktigt häftig! Och när den scenen kommer får jag VERKLIGEN stänga in min logiska sida av hjärnan, för den vill börja bråka...haha... Men utan den är filmen riktigt njutbar!
 

Kommentera här: