Skolavslutning och besök till gammal järnvägsbro

För ett tag sedan var vi till en gammal järnvägstunnel och idag åkte vi till en gammal järnvägsbro. Samma järnväg, men några kilometer mellan. Bron går över Jösseälven mellan Jössefors och Ottebol. Jag visste inte att bron fanns kvar, men så var det en bild på den i lokaltidningen idag. Connor hade skolavslutning först, så det blev lite äventyr efter firandet.Två geocacher blev det för mig också. En på vardera sidan bron.
 
Lagom äventyrligt, men pirrigt för mig. Att se Connor stå vid räcket på den höga bron gav mig en aning av de känslor jag hade den gången han var med på Gaustatoppen. Han var bara 4 år då och jag blev väldigt förvånad över de känslor och instinkter som bara slog till i mig när vi befann oss vid Turisthyttan. Där är ändå ett rätt säkert område och Connor har aldrig varit ett barn som varit oförsiktigt. När känslorna dök upp ni vid järnvägsbron så klarade jag ändå att hantera dem helt ok. Det är väl lejonmamman i mig som reagerar instinktivt. Väldigt intressant och smått obehagligt, men ändå fullt naturligt skulle jag tro.
 
Ser ni den lilla stenen som han släppte från bron?
 
 Bild tagen norrut.
 
 Bild tagen söderut mot Jössefors.

Kommentera här: