Sett filmen The 5th Wave (2016)

Spoilers förekommer!
 
Fyra vågor av hemska dödliga attacker från utomjordingar har lämnat världen i ruiner. Cassie (Chloë Grace Moretz) är på flykt och försöker desperat rädda sin lillebror (Zachary Arthur).
 
Jag hade inte hört något alls om denna film, men blev lockad av titeln då jag brukade kolla på en tv-serie som hette First Wave som jag gillade. Jag blev rätt överraskad av att filmen, precis som serien, handlade om en rymdinvasion. Kul! Det känns befriande att se flera kvinnliga karaktärer få ta plats och vara människor också. Alex Roe är väldigt bra som Evan också (och känslan jag fick för den karaktären visade sig senare stämma).
 
Det blir tyvärr en del klyschor med romantik i filmen, men jag gillar överlevnadsbitarna. Jag prickar rätt på vilka man kan lita på och vilka som vill illa, men det förstör inte filmen för mig ändå. Överlag är det här en film i min smak!
 

Kommentera här: