Internationella kvinnodagen 2020 - Systerskap

Idag är det internationella kvinnodagen och jag vill uppmärksamma en sak som kan vara så otroligt positiv - systerskapet. Så vad står det för egentligen? Står det för att man aldrig ska kunna ifrågasätta eller kritisera en annan kvinna? En del verkar tro det, speciellt kritiker till begreppet. Men vet ni... Kvinnor är individer. Att det blir krockar, oenigheter och liknande är bara livet. Enligt min uppfattning (för gissa vad...man KAN ha olika uppfattningar) så betyder systerskapet att vi stöttar, backar upp och tar fighten för att ingen kvinna ska utsättas för våld, hot, hat och orättvisor. Vi kan vara oense och tänka olika om saker som politik, värderingar, vad vi ska engagera oss i, hur vi ska komma framåt och så vidare, men ändå kämpa för en rättvis grund.
 
Och det är vad jag kommer fortsätta göra!
 
Bild från Skottland 2009. I naturen finner jag styrka och mentalt lugn, på liknande vis som jag finner styrka och inspiration från kvinnor och tjejer runt mig. Vill dock inte lägga upp bild på någon/några utan medgivande, så därför fick det bli en naturbild.

Kommentera här: