Till mor på mors dag

Det blev blommor av olika slag till min mamma på mors dag, samt 88:an-godis, 88:an-glass och skraplotter <3 Vi i lilla familjen var till Högvalta Handelsträdgård några dagar före mors dag och valde ut blommor. Det är en riktigt mysig butik som jag minns så väl från min barndom. En del är sig fortfarande likt, medan annat ändrats. Ett tips om ni gillar plantor/blommor och är i Arvika-trakten!
 
Petunian i mitten är från Solrosen, ytterligare en mysig butik i Arvika. Resten är från Högvalta.
 
 Det var kul att plocka ihop blandat med blommor och sedan plantera hemma. Då vi bara har en balkong så får jag lite utlopp för min förtjusning gällande blommor genom att kunna ge bort.
 
 Petunian heter Night Sky och det ser verkligen ut som en stjärnhimmel. Övriga blommor är chokladblomma (mörkröd), Lobelia (lilablå) och Verbena (två olika rosa nyanser).
 
 Det blev även en liten självvattnande orkidé från Solrosen.

Kommentera här: