Dag 4 i Norge - Hemfärd

Jag ville ta en annan väg när det var dags för hemfärd. Det blev till och med en annan väg än jag först tänkt mig för Tinnsjøvägen var nämligen helt avstängd för arbete. Jag åkte därför mer norröver och åkte runt Tinnsjøn från västra till östra. Åkte genom Atrå och stannade sedan till en sväng vid Austbygde som låg mest norråt på min färd. Efter det bar det iväg söderut några mil innan vägen åter igen gick åt öst till Kongsberg. Därifrån åkte jag den "vanliga" vägen.
 
Det var kul att se något nytt! Jag hade inte åkt denna väg tidigare, så det var mycket att se!
 
Första sträckan mot Rjukan går förbi Gaustatoppen. Som ni ser var det ingen bra dag för en topptur, så det var rätt lugnt i området. Toppen helt borta i dimman.
 
 Austbygde, stranden bredvid Sandviken camping.
 
 En bit bortanför stranden satt en fiskare.
 
 Slingerväg från Austbygde och efter bara några kilometer var denna utsikt.
 
Där nere syns stranden som jag rastade vid.

Kommentera här: