Rekommenderar serien Unbelievable!

Spoilers förekommer!
 
Baserad på den sanna historien om den unga kvinnan som blev anklagad för att ha ljugit om en våldtäkt och de två utredarna som hittade sanningen.
 
Jag sträcksåg avsnitten fördelat på tre dagar, för det var länge sedan jag hittade en serie som var så otroligt fängslande och välgjord som denna! Merritt Wever och Toni Collette samt alla andra skådespelare är perfekta i sina roller. Och vilka roller det är! De är otroligt välskrivna och så realistiska. Det är kvinnor som har mest plats och för en gångs skull är kvinnorna riktiga. Med det menar jag att de är realistiska, mänskliga, mångfacetterade och mycket mer! Vi får även se kvinnor jobba ihop, samarbeta, stötta varandra, ge varandra bekräftelse och samtidigt retas lite med varandra på ett varmt vänskapligt sätt. Jag har sett och ser så många serier och är ändå så svältfödd på välgjorda kvinnoroller, så det är underbart att se!
 
Handlingen är lika välskriven den! Det är mycket i attityden som känns igen. Detta med att ifrågasätta offret som utsatts för våldtäkt, medan man ser helt annorlunda på andra brottsoffer. Att det görs ordentliga utredningar gällande mord, men inte när det gäller våldtäkt. Det med att det kvinnor utsätts för inte spelar lika stor roll som annat. Allt detta tas upp i serien och man gör det på ett väldigt tydligt och bra vis. Jag anser att den här serien är nyttig för alla att se. Och jag rekommenderar den det allra varmaste.
 

Kommentera här: