Tatueringen påbyggd!

Sedan strax efter Connors födsel har jag haft en dröm om att bygga ut min tatuering och få in Connors födelsedatum i den. Tack vare presentkort från syrran blev detta verklighet igår! Själva tatuerandet tog cirka 2,5 timmar. Något som några frågat är hur man kan tatuera sig när man har smärtproblematik som jag. Tro mig, den smärta jag har dagligen är mycket jobbigare än den känslan tatuerande innebär. Jag tycker inte det gör ont-ont. Det är mer som ett tryck och en brännande känsla, som försvinner direkt nålen är av huden. För en person utan ständig smärta i kroppen känns det kanske på ett annat vis. Vi är alla individer som upplever saker olika, så jag kan inte riktigt förklara hur det känns.
 
Jag är jättenöjd med min! Läkningen är inte klar än på ett tag då den gjordes igår, som sagt, och att den är "blank" på bilden är för att jag smörjer med Bepanthen under läkandets gång. Den gjordes på Hellcat Tattoo Studio av Jimmy.
 
Svår vinkel att ta kort av på egen hand, men syns rätt bra ändå.
 
 Roten i nya tatueringen är min gamla som fräschades upp samtidigt. Före-bilden här är tagen innan. Denna gjordes 2001.

Kommentarer:

1 Joanna-livet med Aspergers syndrom:

Så fint det blev

Svar: Tack! Jag är väldigt nöjd :-)
Highlandertess

Kommentera här: