Klara med Arvika Stolpjakt 2016!

Idag är sista dagen man kan hitta stolpar. Vi var iväg till sista anhalten, Edane, i onsdags. Eda Stolpjakt hann vi inte med allt i år tyvärr, men vi tog alla i Åmotfors-delen i alla fall. Det är ju så ibland, att man inte orkar och hinner. Men jag är väldigt stolt över det vi klarat! Connor har tagit 100 stolpar i Arvika Stolpjakt och jag har tagit 128 i Arvika samt 30 i Eda. Det är bra gjort! Som jag skrivit om tidigare så är det så kul med kartor och att få komma ut i naturen. Jag älskar det!
 
Det jag inte älskade i Edane var svärmarna med älgflugor som höll till här och var. Fy vad äckliga och jobbiga de är! En av dem hann bita mig och j*drar vad ont det gör. Precis vid hårfästet i nacken. När vi var klara så firade vi med pizza på Edane Matcafé. Så tack för i år Arvika Stolpjakt och Eda Stolpjakt!
 
Det fanns andra varelser än älgflugor. Denna satt och torkade vingarna i solen.
 
 Vi hittade lagom många kantareller till ett litet kvällsmål.

Kommentarer:

1 linah:

härliga bilder!

Kommentera här: