Besök på Vikingating i Nysäter 2016

Ösregn hela förmiddagen, men på eftermiddagen klarnade det upp och blev riktigt fint så vi gjorde vårt första besök på det årliga Vikingatinget i Nysäter. Det var roligt att se! Det fanns mycket att titta på och aktiviteter. Rekommenderar ett besök! De har öppet idag också mellan 11-17.
 
Connors favoritgrej på marknaden. Han utmanade sin pappa på duell i ringen.
 
En del av området. Var även en del till höger på bilden och bakom träden till vänster. Gillar hur molnen ser ut förresten. Som ditmålade.
 
 
 
Connor tittade fascinerat på bågskytte.
 
Får instruktioner för yxkastning. Det var kul att testa!
 
Whoho! Där satt den!
 
 ÅH HEJ!
 
 Dragkamp mot pappa. Efter kortet så gick jag och var ankare åt Connor, men vi förlorade ändå... haha...
 
 
Connor köpte ett armborst.
 
 Jag testade att ta en runa och få höra vad den sa. Häst står för Sleipner i asatron. I övrigt så var jag visst en väldigt öppen person som har lätt för att göra själsresor och lätt kan kommunicera på alla plan. Hon som sålde runorna frågade om jag var medial eller synsk. Nepp, svarade jag. Tror ju inte på sånt utan är väldigt vetenskapligt och logiskt "lagd" eller vad man ska kalla det. Men det var kul och intressant att testa i alla fall och att se hur de tolkade saker på vikingasätt.

Kommentarer:

1 Helena:

Ser ut att ha varit en kul dag! :)

Kommentera här: