"Felaktiga uttryck"

När jag hade en "riktig" webbsida så fanns där en sida med lite grodor som halkat ur munnen på folk i min närhet. Syrran efterlyste dessa, eftersom min webbsida inte ligger ute på nätet längre, så här är de. Kan säga att jag skrattade som bara den när jag återläste dessa sköna uttryck som jag inte läst på flera år.
 
"Felaktiga uttryck"
 

Här samlas uttryck och felsägningar som ibland kan ramla ur munnen.

 

"Robin tar bakbenen så tar jag framarmarna!" - Jörgen
Bakben...framarmar? Hur många armar och ben har denna person egentligen? *s*

 

 "Ibland vill man saker man inte vill." - Jörgen
Uhm...? Vad?

 

"Det är viktigt med inredning och utredning." - Jörgen
Ett samtal om hur miljön är viktig för upplevelsen. Vi satt utomhus, därav utredning...hehe...

 

"Brukade inte hon köpa katt till fisken?" - Sylvia
Självklart måste ju fisken ha lite katt...hehehe...

 

"Den är på min överarm. Alltså på det övre på min underarm." - Kenneth
Invecklat värre *s*

 

"Jag tänkte att jag skulle vara snäll...men sån är inte jag." - Jörgen
Jörgen ville bjuda på chokladmunk, men tog tillbaka den...hehehe

 

"Den tog snabbt ganska slut." - Pernilla
Första citatet från Pernilla på denna sida är klockren *s*

 

"Det jättesnöar litegrann." - Annelie
hihihihi...

 

"Nu dricker vi mat." - Robin
Pratar om WoW, men inte visste jag att man drack mat *s*

 

"När du letade efter kycklingnyckeln..." - Robin
Hmmm...jaha...istället för en cykel så har personen i fråga alltså en kyckling att åka runt på *s*

 

"Jag vill ha hängmatta och hönsnät..." - Jörgen
hihi...Jörgen fantiserar om sommarplaner och blandar ihop myggnät med hönsnät *s*

 

"Vi är bjudna på grillkväll." - Robin
"Vadå gaykväll?" - Yvonne
Erhm...hehehehehehehe

 

"De är små när de är söta!" - Maol
Blev något lite fel eller? *s*

 

"Kristoffer har ett nytt tangentbord. Han har åäö på den!" - Robin
Uhm...wow eller?

 

"Jag vill också ha en sån hund....fast en katt." - Tess
Erhm..ja...*s* Jag pratar om en bobble head som jag såg i en bil förresten.

 

"Vad synd att jag inte gillar nudlar....det som är så gott." - Tess
hehe...skulle säga "billigt".

 

"När en jobbar 40-dagarsvecka..." - Yvonne (moder)
Det var en lång vecka *s*

 

"Mina linser funkar inte just nu, allting är stjärnklart." - Malin
Know the feeling *ler*

 

"Båda tre..." - Annelie
Så kan det gå *ler*

 

"Jag tänkte definitivt fel, men jag hade nästan rätt." - Maol
Det kan man faktiskt ibland *s*

 

"Jag ska duscha i däcken." - Maol
Uhm...?

 

"Jag var tvungen att äta godis hela tiden så det inte skulle ta slut." - Patrik
hehe..

 

"Jag tappade bort min mittbena..." - Jenny
hihi...*ler*

 

"Du ska slicka på kulan inte svälja hela grejen." - Maol
Pratar med sitt marsvin om vattenautomaten...vad trodde ni? *s*

 

"Hur är det med huvudet?" - Robin
"Ja, ett sånt har jag också.....det försvann." - Tess
Ehrm...jag pratar om huvudvärk, det blev bara lite fel *ler*

 

"Sånt där grönt fast det är rosa..." - Yvonne (moder)
Hmmm...jaaa...förstår precis...hehe...

 

"Jag ska låtsas att jag är döv...Jag låtsas vara Stevie Wonder." - Maol
Uhm...just det...*s*

 

"Det var så varje gång man gick ut genom fönstret..." - Svante
Fönstret? Lite farligt eftersom det är på tredje våningen...hehe

 

"Ska du göra det innan eller före?" - Maol
Hmmm...*ler*

 

"Jag sover i kalsonger......hoppas jag." - Robin
Hoppas? *s*

 

"De ska ner i blött vatten." - Tess
Övertydlig eller? hehe...

 

"Jag tänkte jag skulle få den autografiserad" - Robin
Lite egna ord gör inget. Huvudsaken är att folk förstår vad man menar *ler*

 

"De får inte jobba på annan livsmedelsaffär, typ Ikea" - Jenny
hihi...skulle säga ICA *ler*

 

"Jag gör inget sånt, jag gör sånt." - Robin
Svårt att bestämma sig eller? hehe...

 

"Jag slickade mig på tungan." - Jenny
hihi...

 

"Varför ska man sluta ha tråkigt bara för att man blir äldre...?" - Maol
Uhm...liten ordmiss eller? *s*

 

"Vad är det för datum idag....? Ja, just det ja...Fredag!" - Maol
Är fredag ett datum? hehehe...

 

"Jag är glad att jag hyrde den innan jag såg den." - Robin
Går det ens att göra motsatsen? *s*

 

"Jag känner igen honom, men han ser inte ut så." - Robin
Uhm...är det verkligen han då? hehehe...

 

"Vad är det för datum den 27:e?" - Robin
Den 27:e kanske? hehe...

 

"Det där måste vara ocensurerat för det var inte censurerat." - Maol
Bra slutsats...hehe..

 

"Han säger att man inte kan frysa is." - Maol
Jaså? *s*

 

"Jag får inte igång slipsen.." - Tess
Kunde inte knyta slipsen alltså...hehe..

 

"Jag trodde lyktstolpen var vält, men den bara stod upp." - Svante
hihihihi...

 

"Det är godare än det är." - Svante
Uhm? hehe...Pratade om chokladpopcorn som jag tyckte lät äckligt.

 

"Den var för smal och för stor." - Maol
Svårt att bestämma sig eller...? hehe *ler*

 

"Vad långt hår ditt har blivit." - Tess
Ibland kommer inte orden ut i rätt ordning *skratt*

 

"St. Petersburg, ligger inte det i Moskva?" - Maol
Tro det eller ej, men hon lyckades igen. Syrran och geografi...hehe

 

"Helsingborg, alltså i Malmö." - Maol
hehe...syrran har koll på geografin. Hon skulle säga Skåne, men sa Malmö *s*

 

"Nästan är ju inte nära..." - Tess
Ett av de tillfällen då min hjärna gör knut på sig själv *s*

 

"Jag vill aldrig mer ha en fjortis i mitt öra." - Tess
Hihi...Sades när jag och syrran pratade om senaste Manson-konserten då jag hade en fjortistjej bredvid mig som bara skrek.

 

"Hon är för gift med en gammal man." - Tess
Ordet "för" hoppade till fel ställe. Skulle vara före "gammal" *ler*

 

"Det luktar hårstrå." - Maol
Skulle säga hårspray egentligen *skratt*

 

"Det är gott att inte bli biten." - Tess
Uhm? *s*

 

"Chansen är så liten. Så den är inte stor." - Yvonne (moder)
Övertydlig eller? hehe...*ler*

 

"Sån där grillad sås." - Svante
Kan man grilla sås? hehe *skrattar*

 

"Det finns mellan och medium." - PA
Hmm...Är inte det samma sak? *s*

 

"I hate thinking. Thinking makes me stupid." - Svante
hehe *skrattar*

 

"Det var ingång i dörren." - Kristoffer
No kidding? *skrattar*

 

"Du mot oss." - Maol
"Jag mot oss." - Kristoffer
Hmmm..flera personligheter eller? hehe...

 

"Klockan har redan börjat." - Tess
Så kan det gå när man försöker säga 2 meningar samtidigt...*skratt*

 

"Jag har druckit cola...nu dricker jag Mer." - Maol
MER-dricka alltså, inte mer cola...hehe *ler*

 

"Vad tusan ska Sharon och Ozzy gifta sig med en rabbi för?" - Tess
Uhm...det blidde lite fel...hehe...En rabbi skulle genomföra ceremonin.

 

"Var är din ballong?" - Maol
"Den sprutade jag iväg." - Svante
hihihi *skrattar*

 

"De sjunger ju inte ett dugg falskt. Vad fan är det här??" - Maol
Hmmm...*ler*

 

"I USA säger djuren master!" - Maol
Jaså, kan de prata där? hehehohohihi *lägger sig på golvet*

 

"Jag vill höra med mina egna ord." - Maol
Menade öron...hehehe...

 

"Vad har hänt med din katt?" - Maol
"Kôrv." - Ida
Så här kan ett samtal se ut om man inte pratar om samma sak...hehe *ler*

 

"Vad heter söl (smaksatt öl) med vinbärssmak på engelska? Winebeer?" - Maol
hehehehehe...vinöl????

 

"De heter bara cassis, inte black cassis." - Tess
"Ja, men det finns ju gröna också." - Maol
hihi...gröna vinbär? Syrrans hjärna hade tagit en liten sväng och börjat tänka på vindruvor istället medan jag fortfarande tänkte på vinbär *ler*

 

"Sångaren var så arg när han gjorde videon." - Maol
"Vem är det?" - Tess
"Han." - Maol
Uhm...namn liksom *s*

 

"Broder Daniel sjunger väl inte på engelska. De är ju svenskar." - Maol
Kan man inte sjunga på engelska när man är svensk? hehe...*ler*

 

"Mina?" - Tess
Kom inte ihåg att det heter gruva så jag gjorde en svengelsk version av engelskans "mine" *s*

 

"Dockan ser så fejk ut." - Maol
"Jaha, man får inte se den i boken." - Tess
Pratar om boken och filmen Varghunden. Och det är INTE en bilderbok, även fast det lät så på mig...hehe *ler*

 

"Jag är inte van att höra sån engelska med mina riktiga öron." - Maol
hihihi...riktiga öron? *skrattar*

 

"Tänk om man vågar fråga om han kan kyssa en på kinden...*dagdrömmer* Om han kysser mig på kinden.....då tvättar jag aldrig mer ansiktet!" - Maol
Maol dagdrömmer om när hon ska få träffa Ray Park *ler*

 

"Förra helgen söp vi två helger i rad!" - Malin
Rejält supande det...hehe...Malin skulle egentligen säga dagar.

 

"Det låter som att sångaren sjunger." - Sara T.
hihi *ler*

 

"Jag vara deprimerad. Oj, vilken dålig engelska." - Maol
Engelska? Lät som dålig svenska för mig då men...hehe *ler*

 

*koko koko* "Det kanske är ugglan som sitter där uppe." - Maol
Menade att det var ugglan som gjorde lätena. När började ugglor låta som gökar? *fniss*

 

"Har du hört att sillen har vattenskräck"
"Va?"
"Jo, det är därför den är inlagd."
- Tess och Björn
Hittade gemensamt på ett dåligt skämt på en fest...hehe. Fylleskämt alltså *ler*

 

"VA!? Är klockan redan halv 12..Den var ju halv 11 för en timme sedan." - Malin
hihi...bra slutsats *ler*

 

"Urinblåsan innehåller ju 7 liter." - Björn
7 LITER???? *s*

"Vad jobbigt att låna, man måste ju betala tillbaks..." - Maol
hihi *ler*

 

"Jag tycker du ska ta långärmade byxor på dig." - Yvonne (moder)
Långärmade byxor? *skratt*

 

"Det är inte så farligt med el." - Håkan (fader)
Nja...10.000 volt är ju inte direkt ofarligt *ler*

 

"Aha, hon har fått straffet nu. Det är därför hon har kläder på sig." - Tess
Om Kvinnofängelset. Uhm...ja...hehe *ler* Jag menade straffkläder.

 

"När ni blir 1 år, då är ni katter." - Maol
Syrran pratar med våra katter. Hmmm...vad är de nu då om de inte är katter? hehe *ler*

 

"Den lät som en jävla kofångare!" - Maol
Om en insekt. Men...låter kofångare? *skrattar*

 

"Jag hoppas det inte regnar i Skottland." - Maol
När regnar det inte i Skottland? De har fler regndagar än vi i Sverige ju *ler*

 

"Oh, han har piercad bröstvårta!" - Maol
"Var?" - Tess
Duh...smart *skratt*

 

"När är Simpsons idag, för vi missade det ju?" - Maol
Varför fråga när det ÄR om vi missade det? hehe *ler*

 

"Skopunkten?? Finns det skor där?" - Maol
Hehe...nej paraplyer..duh! Syrran på desperat jakt efter skor.

 

"De ska ju till sådana där elektriska affärer." - Yvonne (moder)
Uhm...jaha...får man stötar där eller? *skrattar*

 

"Det slank ner i huvudet." - Tess
Ner? Var tror jag att huvudet sitter egentligen? *skratt*

 

"Jag känner inte igen texten..." - Maol
Sades när hon lyssnade på en trance-låt UTAN text *skratt*

 

"Vad enformande!" - Tess
Hittar på lite nya ord...skulle säga enformigt *ler*

 

"Den är grå eller mörksvart..." - Kimmi
Kimmis penna har uppenbarligen konstiga färger *skrattar*

 

"Ena året gav de bidrag till barn utan föräldrar och nästa år gav de till föräldralösa barn..." - Tess
Smart eller? *skratt*

 

"The four horsemen! Äh, de var fler än fem..." - Maol
Kan hon räkna eller? *s*

 

"Du är bara här, du pratar inte." - Maol
Konstaterande *s*

 

"I min klass kysste tjejerna varandra redan i mellanstadiet *paus* Killarna! De kysste killarna!" - Malin
hihihihihihihihihi

 

"Det är jobbigt med runda ringar..." - Malin
Uhm...finns det en ring som inte är rund? *ler*

 

"Fan, vad det blåser! Bilen rör ju på sig." - Tess
Yttrades när jag körde. Är det inte meningen att bilen ska röra på sig då? *s*

 

"Han kunde inte komma upp till ytan och få vatten." - Tess
Vatten? hehe...menade luft.

 

"Ibland är jag väldigt okänslig..." - Kristoffer
Yttrades när jag försökte kittla honom, men det lät som att han menade något annat...*skratt*

 

"Om det händer så när man har husvagn, då tror jag att jag tältar!" - Maol
Angående MER-reklamen med galen yxmördare *ler*

 

"Är klockan redan 21.20? Var har jag varit???" - Maol
Tidsglapp, blackout, minnesförlust? *s* Inte alls. Bara Maol som gjort något så tiden gått *hånflin*

 

Uppfattningar om G-kraft (ironi):
"Att utstå 6G, det är väl när folk skriker G 6 gånger i ditt öra."
- Tess
"Nej, det är när man klipper ut 6 G ur tidningen och kastar dem på folk. - Kristoffer
Vilka diskussioner man kan ha *s*

 

"Vilket korvigt bröd!" - Kimmi
Uhm? *s*

 

"Jag var tvungen att laga den för jag tappade en skruv." - Sara
Skruven som tappades satt alltså i mobilen *ler*

 

"Kan ingen av er prutta på riktigt?" - Maol
Sa hon när ingen kunde göra pruttljud med HÄNDERNA.

 

"Det är fejk! Jag köper aldrig något riktigt." - Maol
Om sina läderbyxor.

 

"Vad gör du i mina trosor?" - Maol
"Jag kollar vad du har." - Sara
Kollar MÄRKE på trosorna alltså *s*

 

"Sara gick bort nu..." - Maol
Gått offline alltså.

 

"Det är sexuellt missbruk!" - Tess
Skulle säga trakasserier egentligen, men glömde ett ord *flinar*

 

"Åh, vad smala däck på hjulen..." - Tess
What?!

 

"Jag lovar att heja på dig ovanifrån." - Robin
Ovanifrån var? *ler*

 

"Spännis med blonderade rådjursögon." - Sara
hihi...kan man blondera ögon? *s*

 

"Jag vill så gärna dra näven i knytbordet." - Yvonne (moder)
Vad är ett knytbord? *ler*

 

"Det är lögn."
(Med annat tonläge)"Jag ljuger inte."
- Maol
Maol pratar med sig själv eller? *s*

 

"De sitter inte mitt på munnen." - Maol
Läpparna menar hon sitter inte mitt på munnen *s*

 

"Man ska viska och så...och läpparna far." - Maol
Var far de då? hehe...*ler*

 

"Jag har stora pluttar" - Maol
(För det första så pratar vi om öron och för det andra så motsäger hon sig verkligen. Finns det "stora pluttar?" *mysflinar*)

 

"Åh, skotska flaggan. VAR ÄR DOM??" - Maol
Maol hänger inte med riktigt i Stolthet och fördom..hehe..

 

"Yes Kvinnofängelset! Jag har redan glömt vad det handlar om" - Maol
Hon har inte sett Kvinnofängelset på länge och har glömt vad som hände i sista avsnittet (alltså inte glömt helt och hållet då som det lät *ler*).

 

"Vi gick i samma parallellklass" - Jenny
Uhm...samma? *ler*

 

"Köp gratis lemonad...äsch, han var inte hungrig" - Tess
Jag spelar Rollercoaster Tycoon 2 och blandar ihop begreppen.

 

"Kvinnofängelset, fast med män" - Maol
Hon har nog sett för mycket på "Kvinnofängelset" *ler*

 

"Han går som en ofull ungdom...." - Maol
Om en raglande gubbe i filmen Willy Wonka.

Kommentarer:

1 Diana:

Hahahaa klockrent :D Jag gillade din kommentar om huvudvärken :)

Kommentera här: