"Halv åtta hos mig", fast klockan 17, hos Lisa

Vi är en grupp kompisar (Lisa, Adam, Jörgen, Robin och jag) som tyckte det kunde vara kul att "leka" Halv åtta hos mig. Vi ska gå runt och äta trerätters hos varandra, sätta betyg och vinnaren får en biobiljett som vi alla lagt ihop till. Så otroligt kul, för jag har aldrig lagat trerätters och det är inte ofta man äter det heller.

Idag började vi hos Lisa. Det var mysig stämning med tända ljus och julmusik. Det fick bli klockan 17 istället för 19.30 eftersom det är småbarn med i bilden. Love och Connor verkade ha skoj ihop. Maten var väldigt god! Jag är så otroligt mätt just nu! Drycken passade bra till också.


Förrätt: Rostad baguette med pesto, mozzarella och tomat. Serveras med citronvatten.



Varmrätt: Cocacolamarinerad älggryta med potatis och grönsallad (mor Cias svartvinbärsgele och trattkantareller vid sidan av). Serveras med Enbärsdricka.



Efterrätt: Oreo och Choklad cheesecake med mjölk.

Kommentarer:

1 Maol:

I love mozzarella! Rullade ni hem efteråt? ^_^

2 Damenade:

Oj oj oj, förrätten ser riktigt smaskig ut! ugnsbakad potatis med räkfyllning fick det bli till middag idag hos!

3 Gaymasen:

Cheesecaken låter TDF, bokstavligen!!



Men du. Du kan ju ha en supar-möhippa? ;-)

4 Helena:

Vilken kul idé! Och maten såg väldigt god ut. :)

Kommentera här: