Halloween!

Läste precis att SD inte vill att vi ska fira Halloween i Sverige. Inte så förvånande faktiskt...De verkar sky det mesta som inte är ursvenskt, förutom sådant som faktiskt inte är ursvenskt som de inte vet om. Kristendomen som de höjer till skyarna till exempel. Inte svensk, men efter cirka 1000 år av det i Sverige så antar jag att det "klarat kontrollen".

Men usch, nu ska vi inte vara negativa på en sådan här rolig dag! Klockan är bara 20 minuter efter midnatt och min och syrrans Halloweenfest börjar inte förrän 18.00, men eftersom det kommer bli en hel del att göra under dagen med pynt och klä ut sig så vill jag passa på här och nu att önska alla en riktigt:

Happy Halloween!

Och för er som inte firar det så önskar jag er en fridfull och trevlig Allhelgona eftersom det för ovanlighets skull är så att dessa två olika högtider är på samma dag. Och för er som inte firar någon av delarna önskar jag en trevlig helg!

Kommentarer:

1 I r o n i e l l e:

Jaa, vilket sätt va!? Haha :P

2 Bella:

Haha Sd vill ju flytta till ett land utan invandrare... Idioterna fattar inte att de själva blir invandrare om de flyttar till ett annat land...

3 Wikki:

JAG firar i alla fall Halloween och det med att spara en länk till dej hos mej! Tack för bilden på Yatzy - nu är den med på min blogg!

TassKram Wikki

4 Bella:

Happy halloween!

Väntar på att Jenny ska komma och hämta mig :)

5 Anonym:

cute blog!

Btw: Skriv gärna vad du tycker i mitt senaste inlägg, vore intressant! (;

6 stina:

ja det har verkligen blivit för mkt hysteri över den där influensan

Kommentera här: