Röda korset och bebis-besök

Idag blev jag med mamma till Röda Korsets Kupan här i stan. Var sjätte vecka har Gunnarskogs Röda kors-krets hand om serveringen där från 10-13.30, så jag var stand-in för ordinarie. Det var lite kul faktiskt. Inte så stressigt som det brukade vara, sa mamma, men det var folk hela tiden. Det blev någon paus då och då vilket jag utnyttjade till att kolla på kläder och lite annat. Blev några inköp till slut.

På kvällen var jag och syrran och hälsade på bebisen hos Mirja och Thomas. Han var så söt! Jag har aldrig varit med om att en bebis varit så lugn så länge när jag hållit dem. Brukar ta några minuter och sedan börjar de "gny". Men lillen här vaknade inte på hela tiden. Är även imponerad av Mirja som klarade allt så bra på första försöket!

Måste erkänna att det var väldigt kul att se deras lägenhet också. Planläggningen är likadan som hos mig och Robin fast med några små skillnader. Det var kul att se hur de möblerat och inrett. Att likadana lägenheter kan bli så olika är roligt.

Kommentarer:

1 Mirja:

Men han är inte så lugn jämt ja lovar...:)

Kommentera här: