Katternas dag och födelsedagsfirande

Efter att ha delat ut reklamen idag så var jag, Robin, mamma, pappa och syrran till Karlstad. En lite dum dag att åka på för det var rejält mycket folk! Vi var i alla fall till två djuraffärer som båda firade katternas dag (den ena i Ilanda och den andra i Bergvik). De hade utställning på katter som var jättesöta och lite uttråkade (tror jag i alla fall). Erbjudanden fanns det gott om så jag passade på att köpa både lite gott och lite roligt till de små här hemma.

Jag och syrran fick gosa med två chihuahuas på en djuraffär också. Vi föll totalt för dem! De var så pigga, nyfikna och gosiga. Den ena var bara 14 veckor. Vanligtvis tycker jag inte att chihuahua är en sådan fin hundras, men dessa två var underbara! Det var nog personligheterna som gjorde det. Kan ju alltid smickra sig själv med att tro att man ser insidan och inte utsidan och när jag alltså träffade två chihuahuas personligen så var de "sötare" än chihuahuas som jag bara sett på bild.

Vi var en sväng inne på Bergvik köpcentrum också och handlade lite. Träffade Robins lillasyster och skickade med henne lite julklappar och en födelsedagspresent. Är så svårt för oss att kunna passa in alla födelsedagar och jul etc. eftersom det är långt till alla systrarna samt att vi är utan bil för tillfället. När vi får bil blir det oftare besök till dem i alla fall! Sist var vi inne på IKEA (förutom en kort sväng till Sushi bar där syrran skaffade sushi).


Ett tag efter att vi kommit hem så var jag och Robin till Jörgen för att gratta på födelsedagen. Han fyller på måndag. Presenterna var en kortlek med Indiana Jones och en Calskrove. Vet inte om jag stavat rätt. En Calskrove finns egentligen inte i Arvika så vi fick göra en egen. Vi köpte en dubbel Calzone och en hamburgertallrik. Så gjorde vi ett snitt i sidan av Calzonen och där proppade vi in allt som ingick i hamburgertallriken (inklusive brödet). Jörgen blev glad för den så det var roligt!

Kommentera här: