Sportlovsdagar i Tuddal, Norge

När Connor hade sportlov vecka 9 spenderade vi de första dagarna vid husvagnen i Tuddal. Vi hade helt otroligt väder och det blev en sväng längdskidor på cirka 4,5 kilometer. Jag hade valt ut en runda som inte hade så många och branta backar (var bara en enda backe som jag skulle räkna som en riktig backe), eftersom Connor inte åkt så mycket. Önskar att vi haft möjlighet att få till mer rutin på det, men bor man i stan som vi gör är det stor skillnad mot när jag växte upp på landsbygden där vi gjorde egna spår på åkern och det var mycket enklare att bara gå ut och ta några varv. För att åka där vi bor behöver vi till ett ställe med konstsnö och det ligger flera kilometer bort.
 
Det var kul att få till denna runda i alla fall! Och det märktes ändå att Connor blev säkrare ju längre vi åkte. Det var skillnad i hastighet i början och i slutet. Vi hade med varm O'boy och lite annat smått så vi kunde rasta i solskenet. Fina spår och otrolig natur! Rundan vi åkte gick runt sjön vid Tuddals högfjällshotell. Jag rekommenderar området alla årstider! Det är första gången jag varit dit vintertid, men jag har i flera år drömt om det då jag sett bilder på skidspår och vackra vita landskap! Jag blev inte besviken.
 
Början av rundan med Connor till höger och hans morfar till vänster längre fram.
 
 
Högfjällshotellet syns i skogen nedanför toppen. Och fullt med hytter i området också.
 
 
Det blev varmt att åka i solen.
 
Lite insnöad husvagn.

Kommentera här: