Iron Maiden 22 juli 2022

Åh, vad jag längtat efter detta! Äntligen var det dags för konsert igen <3 Jag har inte haft råd och möjlighet att se Iron Maiden senaste gångerna de var i Sverige, så det var 2016 sist. Fick inte tag på något boende trots att jag var ute flera månader i förväg. Det som fanns kvar kostade cirka 6000 kronor för en person och en natt och det är helt orimligt (samma hotellrum kostade en annan dag strax under 800 kronor per person och natt). Så Robin blev med och så åkte vi över dagen. När jag gick på konsert discgolfade han i Slottsskogen.
 
Förbanden var inte riktigt min stil (Airbourne och Hellacopters), men huvudakten var fantastisk! Det innehöll allt det där som jag vill ha på en Maiden-konsert! Och nu fick jag äntligen höra The Clansman live igen! Den hörde jag live på min första Maiden-konsert sommaren 2003 på Stockholm Stadion och det var då jag började gilla låten, eftersom jag inte fattat tycke för versionen på album.
 
Nu var det åttonde gången jag såg Iron Maiden live. Up the irons!
 
Att få uppleva denna miljö igen! Märkte vad jag saknat det när jag kom dit <3
 
 Bruce lekte med eld på scenen.
 

Kommentera här: