Familjeresa Norge dag 1-2 : Tuddal & Lysebotn

Efter en mellanlandning i vår husvagn så gav vi oss iväg mot Lysefjorden. Där hade vi en natt bokad i stuga i Lysebotn. Det hade hänt en del på campingen sedan jag och syrran var där 2018. Till min lycka hade de dock kvar kyckling- och baconsandwich på sin meny. Mums! <3 Mysig stuga med utsikt över Lysefjorden.
 
Rastplats Setesdalsvegen vid Øyfossen. Klart värt att rasta här!
 
Inte så mycket vatten när vi var där.
 
 
Att det var så lite vatten gjorde att man lätt kunde så alla formationer som bildats av vattnets kraft. Så häftigt!
 
 En av de finaste rastplatser jag varit på. Fina servicehus också! Fanns även discgolfbana.
 
 Vi rastade även vid en fin plats uppe på fjället Sandvigvatnet heter den rastplatsen.
 
 Efter den otroligt slingriga vägen ner till Lysebotn kom vi fram och checkade in i vår mysiga stuga.
 
 Stor vilostol i Lysebotn.
 
 Lysefjordens innersta hamn.
 
 Väldigt klart vatten!
 
 Jag fick äntligen den goda kyckling- och baconsandwichen igen! Åt den ett par gånger när syrran och jag var här 2018. Åh så gott!
 
 Lysebotn är en väldigt vacker plats! Det här är utsikten från vår stuga.
 
 På kvällen begav Robin och jag oss ut på geocache-jakt, vilket tog oss till detta spännande ställe.
 
 Tunnel i berget.
 
 Utsikten från bron vid tunneln.
 
 Campingen på håll.

Kommentera här: