Firade sambons födelsedag med Pinchos och The Lost City på bio!

Igår fyllde min sambo år och det firade vi med att åka till Karlstad för mat på Pinchos och The Lost City på bio. Maten var toppen som alltid! Små rätter är härligt för då kan man verkligen variera och testa flera. Hela familjen gillar det stället! Efteråt hann vi med en sväng in på MittiCity där Connor till sin glädje hittade en t-shirt med Naruto. Han har blivit mer intresserad av anime på sistone.
 
Som avslutning på kvällen blev det film på bio. Det var länge sedan jag var på bio. Eller...för en del kanske oktober ifjol inte är länge sedan. Men jag brukar gå oftare än så. Filmen hade Robin valt och det blev The Lost City med Sandra Bullock och Channing Tatum. Inte en film riktigt i Connors smak även om han skrattade till en del. Jag saknade romantisk kemi mellan de två huvudkaraktärerna, men i övrigt var det en rolig film. Förutsägbar som Connor också sa, men den var en klart godkänd komedi.
 
Robins och Connors drycker. Jag tog bara en helt "vanlig" denna gång.
 
Min mat. Otroligt god! Från vänster: Lax Tartar med misomajo, koriander och friterade risnudlar (riktigt god, men något var starkt i den så tyvärr ingen repris), oxfilé- och tryffelpasta med krämig svampsås, riven parmesan och friterad persilja (reprisvärd), svamprisotto som toppas med parmesan och persilja (reprisvärd).
 
Denna vackra väggmålning finns på samma gata som Pinchos Karlstad City.

Kommentera här: