Norge-resa: Geocaching på Kovvegen, Tuddal

Min andra heldag i Norge var också vacker, men med lite mer moln så jag beslutade att det var en perfekt geoaching-dag och tog sikte på Kovvegen för att börja avverka en bit av sträckan där. Ställde ner bilen vid bommen och började gå. Ingen idé att ha bil när det är geocacher var 300:e meter på ett ungefär. Gick upp till Sveigstjønn där det var riktigt skönt att doppa fötterna, innan jag vände tillbaka till bilen. Hittade alla cacher på den sträckan! Yey!
 
Kovvegen går brant uppför och efter bara en stund kunde jag se Tuddal långt där nere.
 
 
25 juni och det var vår på den höjden.
 
 Toppen på Bonsnos var synlig, men inte Gaustatoppen.
 
 Sådana här geocacher gillar jag lite extra <3
 
Så skönt! Sveigstjønn.
 
 På väg ner igen kikade Gaustatoppen fram litegrann. Bonsnos fullt synlig.
 

Kommentera här: