Sett filmen Cloverfield Paradox (2018)

Spoilers förekommer!
 
En rymdstation, i kretslopp kring en jord på gränsen till krigsutbrott, ska testa en ny anordning för att lösa jordens energikris. De ställs inför en fasa de aldrig kunnat föreställa sig.
 
Tre filmer om Cloverfield och ingen av dem är den andra lik. De skulle kunna vara helt olika historier, men de binds ihop på smarta vis. Den första var med handhållen kamera. Som en sorts monsterfilm. Den andra var mer som en thriller fram till slutet. I den här blandas science fiction in i leken. Den har en bra rollista och jag tycker särskilt att det är kul att se Ziyi Zhang igen. Handlingen är stundtals skum, men den engagerar och drar in en.
 
Karaktären Ava Hamilton (Gugu Mbatha-Raw) är den som tillför mest känsla till filmen i och med hennes personliga historia med sina barn. Jag gillar tankarna som väcks i och med alternativa världar. Det som hänt henne i hennes liv har inte hänt i hennes liv i den andra världen... Tankar som till slut gör så hjärnan känns som en knut. Slutet är inte helt väntat och jag gillar det! Jag är för det mesta inte förtjust i lyckliga "knyta-ihop-allting" slut utan gillar när det är oklart och man kan få fylla i själv. Jag har mest hört negativ kritik kring denna film, men jag tycker att den gör det den ska. Den är tankeväckande och har en del intressanta och en del...udda scener (armen). En film jag kan tänka mig att se igen!
 

Kommentera här: