Katten Zelda - 1 år hos oss!

Idag för exakt 1 år sedan hämtade vi Zelda från jourhemmet hon bodde i, där vi hade hälsat på henne innan. Vilken resa det varit! På detta år har hon gått från den skygga katten som höll sig under badkaret eller sängen hela dagen till en nyfiken, kelig och busig tös som börjat "prata" mer och mer.
 
Hon svarar när jag pratar med henne, hon dyker upp från ingenstans när jag pratar med någon annan för att jag ska ägna mig åt henne, hon gör kullerbyttor i mitt knä och visar magen så jag ska gosa (2/3 av gångerna blir det kel och 1/3 av gångerna blir det bus), hon "skakar" på svansen när hon ser mig, hon "håller vakt" över Connor när han ska sova och så vidare. Så härligt att just hon hamnade hos oss! Här gjorde ni en fin matchning Djurskyddet Karlstad!
 
Första bilden när vi var på väg hem från Karlstad där vi hämtat henne <3
 
 Så här kan det se ut om kvällarna numera.
 
 

Kommentera här: