Inatt är det dags för Oscargalan 2020!

Det blir en uppesittarnatt som vanligt för mig. För 92:a gången hålls Oscargalan! En årlig tradition sedan 1994 verkar det som när jag ser tillbaka på klipp från åren. Jag trodde jag började 1995, men jag minns när Schindler´s list vann som Bästa film och det var 1994.
 
De värdar som varit absolut bäst i mina ögon är Billy Crystal (1997, 1998, 2000, 2004, 2012) och Whoopi Goldberg (1994, 1999, 2002). Åren jag räknar upp är de gånger jag sett. Billy Crystal har varit värd fler gånger, men det var innan jag började titta. Absolut sämsta galan var det året James Franco och Anne Hathaway (2011) var värdar. Det året höll jag på att somna och det har inte hänt tidigare år. Seth MacFarlane var ingen höjdare det heller.
 
Dags att göra sin gissning!

Kommentarer:

1 Badtunnan:

Då får du summera det hela här imorgon! Jag skulle inte orka sitta uppe så länge bara för att få veta vem som vinner!

Svar: Är egentligen inte för att få veta vem som vinner utan mer för hela känslan :-) Brukar laga lite god mat, duka fram lite snacks och ha kul! Förutom ett fåtal år när det varit tråkiga värdar så är det ju mest mellanspelen som är behållningen av galan :-D Tråkigt att det bryts ofta för reklam dock. Om man tycker att TV4 har reklam ofta så är det inget mot amerikansk tv...hahaha... Galan hade nog varit slut på halva tiden utan reklam.
Tess

Kommentera här: