Vistelse på Upper House, Göteborg

För att fira att vi varit förlovade i 10 år passade vi på att boka Upper House i Göteborg när det var erbjudande via ICA (25% rabatt). Det ingick spa och spaprodukter samt à la carte-frukost. Det var ett förtjusande hotell beläget högst upp i torn 2 av Gothia Towers. Fräscht rum med skön säng och fantastisk utsikt över Liseberg. Lyxigt badrum med både dusch och badkar! Två tv-apparater, minibar och annat.
 
Vi fick en rundvisning av spaavdelningen som bestod av flera olika tempererade pooler, bastu, en hamamavdelning, relaxrum med dryck och frukt, isdusch etc. Jag började med en aromamassage (det får man boka utöver boendet). Där fick jag välja bland fyra dofter och mitt val föll på Balancing cashmere wood – Skyddande. Stärkande. Balanserande. Den doftade underbart! Massören var riktigt bra på sitt jobb och hittade mina mest ömma punkter. Efter det mötte jag upp Robin ute vid poolerna. Utomhuspoolen som kallades Champagnepoolen var min favorit. Ibland var vattnet helt stilla och då kunde man se genom den genomsynliga botten 50 meter ner till gatan, sedan bubblade det som mousserande bubblor (därav namnet) och det var riktigt skönt!
 
Jag testade isduschen där man fick dra i en kedja så tömdes det iskalla innehållet i en hink över en. Faktiskt mycket skönare än det låter! Speciellt om man efteråt tog en tur genom den stora regnduschen eller gick in i bastun. Storslagna vyer över Göteborg gick att uppleva tack vare stora fönster. Är ni inte höjdrädda så rekommenderar jag er att ta glashissen när ni ska upp eller ner. Den är toppen! När vi gick tillbaka till rummet fick vi en överraskning. Inne på rummet väntade en kyld flaska Prosecco och ett kort där personalen önskade oss grattis på förlovningsdagen. Så gulligt! <3
 
Morgonen därpå väntade vår första à la carte-frukost. Från den har jag inga bilder tyvärr då vi båda lämnade mobilerna på rummet. Jag beställde Bakat ägg med höstsvamp, beurre blanc & örter som smakade himmelskt! Sedan fanns även en buffé att plocka från.
 
Utsikt från vårt rum.
 
Dito.
 
Vårt rum.
 
Badrummet.
 
Så fint! En riktig blomma till och med.
 
Rummet.
 
Utsikt från Relaxrum.
 
Champagnepoolen på utsidan tower 2.
 
Omtänksamt!
 
Så fint!

Kommentera här: