En tur med Geocaching

Det var i mitten av augusti som jag gjorde denna tur och då hade man inte hunnit få undan alla vindfällen efter stormen än. Det var dock ingen som blockerade vägen jag gick. Första biten blev en väg som jag aldrig gått, trots att jag bott i Arvika i 14 år. Spännande att kunna se nytt även på hemmaplan. Blev lite smått förtjust i ett hus längs vägen. Såg sådana potential i det om man hade haft gott om pengar. När det gäller Geocacher så hittade jag alla utom en.
 
 
Precis när jag tog kort på detta coola hus flög det förbi en flock med kajor (tror jag det var).
 
 Ena sidan av björken var svart av sot.
 
 Så mysigt! Och där ligger huset jag blev fascinerad av.
 
 Det ser inte ut som ett vanligt bostadshus, så vad kan det ha varit? Åh, vad jag skulle vilja sätta fantasin och händerna i arbete här!
 
 Gammal bunker. De hade öppet hus där en gång, men jag missade det. Skulle gärna se inuti.
 
 Önskar jag haft mörkerseende på kameran! Fick sådan känsla av filmen The Descent av någon anledning. Det var knäpptyst. Jag ropade in i mörkret. När ekot dött ut så började det låta som att nåt rörde sig. Säkert fladdermöss eller liknande som jag störde, men hiiiiih vilken härlig skräckkänsla jag fick...hehehe...
 
 Framme vid Storkasbergets utsiktstorn.
 
 Härlig utsikt! Det är fin utsikt även för de som inte vågar/orkar upp i tornet.
 
 Den himmeln alltså! Och vad liten Kyrkviken ser ut på håll.
 
 
Värmland är allt bra vackert!

Kommentera här: