En meter böcker under 2017?

Jag började med det här 2013. Inget år har jag nått en meter, men jag fortsätter mest för att det är lite kul att blicka tillbaka över vad jag läst under året. Här kan ni kolla tidigare år: 2013, 2014, 2015, 2016. I år blev det bara 30 centimeter, lägsta av alla år. Kan säga att det beror på att Les Misérables har bibeltunna sidor, är på engelska och att jag läste den oförkortade utgåvan. Även fast engelska flyter på bra för mig så går det inte i samma takt som då jag läser svenska. Är nöjd med böckerna jag läst i alla fall! Nu blir det intressant att se var litteraturens värld tar med mig 2018!
 
Två böcker på engelska och sex stycken på svenska. Fyra stycken skönlitterära och fyra stycken helt eller delvis biografiska/samhällslitterära. Fyra manliga författare och fyra kvinnliga.

Kommentera här: