Sett filmen Spectral (2016)

Spoilers förekommer!
 
En specialteam skickas ut för att slåss mot något de inte kan se.
 
Jag hade inte hört något om denna Netflix-film innan jag såg den. Läste den korta sammanfattningen om dess handling och tyckte det lät intressant. Därför vill jag inte riktigt beskriva allt för mycket om den i recensionen heller för den var överraskande bra! Jag gillar upplägget och hur man bygger upp mystiken kring dessa fiender som inte kan ses med blotta ögat. Filmen rör sig framåt i en bra takt och är välgjord.
 
Effekterna fungerar och är stundtals riktigt bra. Det jag har svårt för är stora miljöscener som är CGI. Effekterna i närbild och på fienderna är välgjorda och det är bra att de lade vikten där, för det känns som att det spelar störst roll. Handlingen är intressant och engagerar! Jag rekommenderar filmen!
 

Kommentera här: