Sett filmen Think like a man (2012)

Spoilers förekommer!
 
Fyra vänner upptäcker att deras flickvänner använt en relationsexperts bok mot dem och bestämmer sig för att hämnas.
 
Redan på titeln kan man gissa sig till att filmen kommer vara stereotypisk och driva med stereotyper. Check och check kan jag säga. En film som ska driva med stereotyper, men som ändå uppvisar just dessa stereotyper...? Det är en svår balansgång och jag tycker inte det lyckas. Det känns som två läger i filmen baserat på kön och att ingen är ärlig.
 
Det är en väldigt simpel film med mestadels dålig humor, men någon scen här och där får mig faktiskt att roas. Det är bra skådespelare i den (jag är lite svag för Michael Ealy sedan tidigare), men Kevin Hart överspelar i hela filmen. Jag undrar hur många som har den dåliga kommunikationen som paren i filmen har... De håller på att "spela spel" för att få sin vilja genom och liknande. Känns jobbigt att behöva hålla på så, fast då är jag en väldigt "rakt på"-person. Passar som något lättsmält just för stunden om man klarar att inte irritera sig på "spel" och falskhet.
 

Kommentera här: