En meter böcker under 2018?

Så...hur långt kom jag under 2018 då? Jag läste sammanlagt 22 böcker och det landade på 62,5 cm!
 
Om vi ska kolla lite siffror (som jag är så glad i) så läste jag 1 bok på engelska och 21 på svenska. I denna hög saknas fyra böcker som jag lånat på biblioteket (Tjänarinnans berättelse av Margaret Atwood, Mot framtiden av Clara Henry, Livet efter dig och Arvet efter dig som båda skrivits av Jojo Moyes).
 
13 böcker var skönlitteratur medan övriga var facklitteratur, biografier eller samhällslitteratur. 10 böcker skrivna av kvinnliga författare medan 12 av manliga författare. Det blev en ganska jämn fördelning trots att jag inte medvetet tänkt på det.
 
Första boken jag läste för året (Distant av Matt Adams) är dessutom skriven av en "internetvän" som jag haft kontakt med sedan 1997-ish...? Och en till bok (Bilägaren som gick vilse av Jan-Olof Magnusson) skrevs av en man jag kände, som tyvärr inte finns kvar i livet.
 
Det lilla huset i stora skogen läste jag med Connor. Vi har fortsatt med Det lilla huset på prärien nu, och det är kul att läsa tillsammans.
 
Är ni intresserade av tidigare år så finns de här: 2017, 2016, 2015, 2014, 2013.
 
Började med den understa boken och så vidare uppåt.

Kommentera här: