Sett filmen Open Grave (2013)

Spoilers förekommer!
 
En man vaknar upp i en stor håla fylld med döda kroppar och har inget minne av vad som hänt, hur han hamnat här och vilka de andra personerna han träffar är.
 
Början av filmen är rätt så tafflig och fumlig, men ge den tid för efter ett tag blir historien väldigt intressant. Jag tycker mycket om när man får veta saker bit för bit och när en del förblir ett mysterium, så den passar mig väldigt bra. Hela upplägget fungerar perfekt, när man tagit sig förbi början som sagt. Man lyckas få till en bra stämning och känslan av ett växande hot. Just det där med att han MÅSTE minnas för något hemskt kommer hända, något hemskt HAR hänt... det fängslar mig.
 
Thomas Kretschmann är enda skådespelaren jag känner igen, men det är mest positivt anser jag. Det är roligt när man blir glatt överraskad av en film som i alla fall jag inte hört ett ord om innan jag såg den! Rekommenderar denna!
 

Kommentera här: