Sett filmen The Hunger Games: Mockingjay - Part 1

Spoilers förekommer!
 
Katniss (Jennifer Lawrence) befinner sig i distrikt 13 efter att ha krossat illusionen av "spelet". Där förbereder hon sig med president Coin (Julianne Moore) att göra uppror tillsammans med alla de övriga distrikt som hon inspirerat.
 
Det märks så tydligt att den här filmen är en uppbyggnad för del 2. Det följer ett annat mönster än vad filmer brukar göra. Jag har inte läst böckerna så kan inte säga något om hur trogna filmerna är dem, men jag hoppas böckerna är bättre än det här. Hela filmen och stämningen känns så krystad på något vis. Väldigt tillrättalagt, men ändå "obekvämt" om ni förstår vad jag menar. Den var något av en besvikelse efter de tidigare filmerna som jag ändå tycker har varit ok. Skådespelare som upprepar roller brukar bli mer trygga i sina karaktärer efter ett tag, men här känns det tvärtom. Den ger mig inget särskilt.
 

Kommentera här: