Gûnnerskemârten 2018

Nu är jag klar med artiklarna om Gûnnerskemârten och de är inskickade med bilder, så då kan jag lägga upp här också. De var en minst sagt VARM dag. Jag var mest i sekretariatet, men hade lite ärenden ute på marknaden också som att möta upp hästen och se till så det funkade bra, ta kort på allt, skriva artikel om mârten och Årets Gûnnersking (nåt jag fick reda på att jag skulle göra den dagen, så då var det ändå tur att jag var ute några varv då och då för att göra annat), vara med och få betalt av de sista som inte betalat än och se till så saker flöt på bra.
 
Ballongerna sålde helt slut och där var inte mycket att göra då vi inte hade fler. Det var en väldig skillnad på den försäljningen jämfört med året innan, så det var ändå väldigt kul! Hoppas att de barn som inte hann få ballong var glada ändå med barnaktiviteterna! På grund av att ett annat evenemang hade bokat upp de uppblåsbara grejer som vi brukar ha så fick vi tänka nytt. Och det vi hittade istället var väldigt populärt så det gav nog mersmak. Arrangemanget med hästen fungerade bra också. Jag gjorde biljetter med tid som barnen fick köpa istället för att köa. En bra idé som hästägaren kom med!
 
När jag var runt och tog foton så passade jag på att handla lite. Två flugor i en smäll, eller hur man säger. Det kom en hel del folk, trots värmen och de allra flesta var positiva i alla fall! Till dem som jag hörde gå runt och gnälla så kan jag säga "engagera er själva och se hur j*vla lätt det är att få ihop ett så stort evenemang"! Man är verkligen helt aningslös om man själv inte varit med om jobbat med sånt. Sedan var det några knallar som bokat lite större ytor som helt enkelt inte dök upp. Sådant kan inte vi styra över. Men som sagt så var de flesta positiva!
 
Nöjesbolaget i Värmland var uthyrarna i år.
 
Hästen Isar. Så söt! Mest intresserad av det saftiga gräset...hehe... Björkbacka Kursgård skötte detta jättebra!
 
En bildutställning på väg in till grötköket med alla skolor som funnits i Gunnarskog. Tänk vad häftigt med alla dessa småskolor! Och jag gick på en av dem - Tväruds skola. Jättefin skola där vi var mycket ute i skog och mark! Jag minns även byggnaden till Treskogs skola, även om själva skolan lagt ner när jag var barn. Men sedan revs den tyvärr. Jag har även varit vid Fredros skola, Bogens skola, Sätereds skola, Bortans skola, fast alla dessa var nedlagda och hade annan verksamhet eller var bostäder då.
 
 Gunnarskogs Bygdelag hade ett bord vid sekretariatet. Vi delade ut lampor till barnen (som såg ut som minilasersvärd) där alla 90 stycken gick åt. Vi hade även fått tre förbokningar på babypaket som hämtades och hade ett visningsex. Vi fick många positiva kommentarer om idén med babypaket. Härligt att höra!
 
Lite reklam för kommande veterantraktorrallyt och även här som man köpte de häften från ifjol, där Connor var med på bild. 
 
 Jordgubbarna var populära! Så här såg det ut alla de gånger jag passerade där. Köpte självklart jag också. De är så goda!
 
 Jag pratade även med Sun of Sunne om en mindre solcellslösning till en campingbil och kunde överlämna info till syrran som inte hann gå runt själv då hon var med och sålde nere på skolgården.
 
Historiska Föreningen Lindorme och kyrktornet på Gunnarskogs kyrka i bakgrunden.
 
 Skolan hade Öppet hus under en del av dagen så passade på att titta runt då. Det var inte mycket som var likt som från min tid på högstadiet där. Passade på att ta en bild på en del av parkeringen från andra våningen.

Kommentera här: