Oscargalan 2018

För första året sedan 1995 så blev det bara jag som såg galan. Men jag satsade på god Oscar-mat ändå för att sätta lite guldkant på det. En del jag hejade på vann, en del inte. I en del kategorier vann helt fel enligt mitt tycke. Jimmy Kimmel var programvärd igen... ifjol skrev jag att han var blank som programvärd. I år kan jag skriva att han var rent ut tråkig. Jag hoppas verkligen att han inte får återkomma! Det som livade upp var några av tacktalen och presentationerna. Tyvärr hinner de "mindre" kategorierna knappt med något annat än att rabbla namn, men i de "tyngre" var det bättre. Jag tyckte In Memorium var kortare i år, men jag vet inte om det bara kändes så för att jag inte kände igen så många namn eller om det verkligen var så.
 
Poängen med att ha svenska värdar förstår jag inte. Sänd bara galan rakt av istället. Eller sätt in Moviefreak på det, DÅ kan vi nog få intressanta kommentarer! Det finns filmer vi tycker helt olika om så jag är inte ute efter någon exakt likatänkande, utan bara någon som kommer med något intressant oavsett.
 
 
Lyxat till det på Oscarnatten!

Kommentarer:

1 Lina - en förvirrad filmnörd:

HAHAHA Ja det hade varit en syn. Jag är så totalförvirrad att jag glömmer vilka som vinner i samma veva som de gör det, och namn är jag usel på (tack o lov för imdb och googel =P ). Men har hade nog haft något att säga iaf, om de få filmer jag hunnit se =)

Svar: Skulle du bli kommentator så skulle du ju självklart FÅ alla filmer innan galan för att kunna säga precis vad du tycker om dem ;-)
Tess

Kommentera här: