Sett filmen Lucy (2014)

Spoilers förekommer!
 
En kvinna hamnar av en olyckshändelse mitt uppe i en mörk affär, men något förändras och snart har hon vänt alla odds.
 
Scarlett Johansson gör en otroligt bra rolltolkning i den här filmen, vilket är väldigt bra då den verkligen hänger på hennes karaktär och att den är trovärdig. Vilket jag anser att den är. Jag kände direkt att det inte är en film för min sambo för han avskyr filmer som handlar om existentiella frågor, undergång och liknande. Vilket då innebär att det verkligen är en film för mig för jag älskar sådana ämnen!
 
Filmen har en bra uppbyggnad och är fängslande! Handlingen är intressant och tankeväckande och de bitar där man använt sig av effekter känns välplacerade och inte överdrivna. Jag tycker det är en rätt annorlunda film än vad man brukar få från Luc Besson, även om jag känner igen hans stil i mycket av den också. Jag tycker han har lyckats bra med denna och eftersom han även skrivit den skulle jag gärna "pick his brain" som man säger. Vore intressant att veta hur han tänker.
 
En film jag kan rekommendera!
 

Kommentera här: