Sett filmen Wolf of Wall Street (2013)

Spoilers förekommer!
 
Baserad på Jordan Belforts liv och hur han blev en framgångsrik börsmäklare fram till hans fall.
 
Jag har aldrig förstått tjusningen med Leonardo DiCaprio. Vad är det folk ser i honom? Jag ser samma person i alla filmer jag sett med honom, med ett enda undantag (rollen i Gilbert Grape var han lysande i). När det gäller filmen så känner jag bara äckel. Filmen är fylld av äckliga män och de enda kvinnor som är med är kvinnor som utnyttjas av de äckliga männen. Varför har den här filmen hyllats? Och hur kan man hylla skådespelare som spelar svin utan något som helst djup? Långt innan slutet närmar sig så sitter jag och önskar alla en ond bråd död, vilket förstås inte händer för det är baserat på en sann historia. Att det är baserat på en sann historia gör det ännu värre. Säkert förekommer en del överdrifter för att "göra film", men grundattityden är för j*vlig den också. Filmen är alldeles för lång och lämnar en hemsk bismak efter sig.
 

Kommentera här: