Hockey för första gången

I förrgår hamnade Connor och jag på en hockeymatch. Det var första gången för oss båda. Connor var mest intresserad av sötsaker och att leka bakom läktaren med kompis. Jag hängde väl med sisådär i matchen. Direkt de bråkade på isen så var jag med i alla fall...hahahaha...satt där och pekade åt dem "inte schysst".
 
Det var en match med gratis inträde där en mängd företag sponsrar med 1, 2, 3 eller 5 kronor per åskådare. Connor och jag hjälpte alltså till att generera pengar till Arvika Hockey Club. Tyvärr vann de inte mot bortalaget Kil, men det slutade 3-4 så ganska nära. Under denna kväll lottades det även ut fina vinster på entrébiljett och det var publiktävling med att kasta puck så nära mitten som möjligt. Connor och jag köpte ingen puck, men det var kul att titta på också.
 
Såg rätt bra från platsen, men den låg även mitt i eko-zonen så det var lite svårt att höra vad som sades.
 
 Hmm... ja, det var inte så svårt att se vad Connor gillade.

Kommentera här: