Resa till Danmark dag 2 (många bilder)

Andra dagen i Danmark skulle vi på det som jag velat på i 33 år - Legoland! Det var stekande sol och mycket folk, men vi kollade på nästan allt. Connor var inte så glad i att åka karuseller, men åkte i alla fall några lugna. Sedan fick jag chansen att åka ett par stycken själv. Jag åker inte så mycket karuseller jag heller, men är det vattenkaruseller så vill jag väldigt gärna. Connor vann ett par gosedjur som han blev väldigt glad för och så shoppade vi lite i butikerna. Jag gick och plockade "lösgodis" (det vill säga löst Lego) i en påse och stortrivdes. Vi hade förbokat buffé och det var en bra idé! Det blev en heldag.
 
Whoho!
 
 Vi började med akvariet.
 
 
 
 
 
 
 
Ninjago.
 
 Vi åkte en piratbåttur.
 
 Väldigt otydlig bild för de var så snabba. Pingviner. Förväntade mig inte det på Legoland. Kändes väl sådär...
 
 Den här åkte jag lite senare.
 
 Så söta!
 
 Samma åktur som förrförra bilden.
 
 Sött!
 
 Det var en sådan härlig lummig park! Allt var kompakt, men det var ändå gott om yta.
 
 Connor gillade att buffén hade mjukglass <3
 
 
Små detaljer överallt. Som dessa fiskare.
 
 Otroligt fint! Jag ville sätta mig och leka.
 
 Alla detaljer var så fina!
 
Nice!
 
 Tåg, bilar och båtar åkte runt på spår så jag ville verkligen sätta mig och leka. Särskilt med tågen.
 
 
 
Göta Kanal fanns till och med. Med riktiga slussar och båtar.
 
 Norge.
 
 Borgund stavkyrka.
 
 Charmigt växthus! Som jag skrivit tidigare. Alla detaljer var otroliga!
 
 
 
 
Blev blänk i rutan i utsiktstornet tyvärr, men ändå... Vilken vy! Ser ni bilbanan där nere? Där hade jag hängt en hel del om jag varit barn. Älskade att köra elbilar, trampbilar...you name it. Vuxna fick dock inte köra...fusk...
 
 Det kanske bara är jag, men tycker verkligen att figuren längst till höger är mycket mer lik skådespelaren Benedict Cumberbatch än president Lincoln.
 
 I den där sitter jag. Man åkte en bana och sedan på slutet var det en hiss som lyfte upp oss till denna backe. Kul åktur! Blev knappt blöt dock...
 
 
Glad!
 
 Här satt jag längst fram. Blev knappt blöt här heller...hmm...
 
 Glad ändå!
 
 Vi köpte med oss pizza till stugan denna dag. Connor hittade en grej att leka på utanför pizzerian i Billund.

Kommentera här: