Mest underbara efterrätt jag någon gång ätit!

Idag ska Connor för första gången sova över hos en kompis. Klockan är tidig än, så det märks väl om det blir hela natten... Men i alla fall så passade Robin och jag på med lite god mat på The Oven. Det var ett erbjudande idag där huvudrätt och efterrätt ingick och det lät mumsigt! Vad efterrätten var för något hade vi ingen aning om. Vilken fantastisk överraskning den var! Den måste jag äta igen! Jag är inte så glad i söta saker, men den har smakade inte sött. Den smakade krämigt, fräscht och lite syrligt. Testa den om ni käkar på The Oven i Arvika någon gång! <3 Den står dock inte med i den vanliga menyn, så kanske ingår den bara i erbjudandet...
 
Vaniljparfait med en sorts hallonsås och färska hallon och jordgubbar. Fantastiskt god! Parfait var den bästa sortens glass jag någonsin ätit. Bättre än mjukglass till och med!
 
 Fläskfilé, serveras med kantarellsås, krispigt bacon, baconinlindad sparris & grönsaker. Jag valde pommes bland potatisen, Robin tog gratäng. Jättegott!

Kommentera här: