Freddie Mercury - borta i 26 år

Som jag skrivit om flera gånger, men det är något jag kan upprepa hur många gånger som helst, så hade jag lyckan att få se 50% Queen i Hyde Park 2008 på Nelson Mandelas 90-årskonsert. Paul Rodgers som sångare gjorde ett skapligt jobb, men Freddies nivå går absolut inte att nå. Han var "one of a kind" och hans arv lever kvar. På den konserten inledde de med just One Vision och jag minns känslorna än idag. När introt kom på och det byggdes upp för att sedan explodera när Brian May äntrade scenen med sin lojale Red Dragon. Det var så många känslor på en och samma gång för mig då. Helt fantastiskt! Freddie lever för alltid kvar! <3
 
 
 Drömkonserten!
 
 
Konserten jag och pappa var på. Det var massor med artister, men Queen+ avslutade dagen (förutom en allsång på slutet). Här syns (och känns) det så tydligt, när introt spelar och EXPLOSION!

Kommentera här: